sis & jag



                                                min big sis är bäst i världen:

"Det börjar bra när lilla syster säger Åååååååh.. wow!! fan vad snygga! shit vad glad jag blev! hur ska jag kunna tacka nog? du helt jävla otrolig! pusspusspuss, om några teckningar jag skickat henne; jag blir varm och glad i magen av att kunna göra henne lite glad, sätta liten guldkant (strössel) på vardag, var dag, som kantas alltför mkt bekymmer och nedåttrippar, alltför mkt kamp; mer strid och tung cement än ngn borde bära.

Ringer grattar farfar, och minns att förra året ringde jag från just lillasysters balkong, i solgass drack vin & saft för det är vad vi gör bäst av alla, lilla syster, vi är faktiskt bäst på vin och saft och att i just sekunden första alkoklunken minnas Medicin!, och sedan klaga Varför sväljer jag alla mina piller med alko? Varför gör jag ALLTID det?

Minnas: hur du flyttade hem till mig och jag flyttade hem till dig, och tänka det är fantastiskt ha ngt sådant; ngn man vet alltid kan man flytta in hos för det är helt okej, kul!, bo här så länge du vill, det är inget som helst problem, och veta att det där är sant, jag är inget problem, du är inget problem, ju fler ju bättre och du är aldrig till besvär, fina du.

Tänka på vi som skåpsuper, spelar twister, diskuterar tändare, sniffar lim, spelar plump, tittar på samma film på varsin dator och pratar via msn fast är i samma rum. Tänka längesedan, min balkong, tänka mer nyss, din balkong. Ditt köksgolv (mitt sovrum), ditt hallgolv, sladdar över hela lgh (du är en sladdsamlare, en sammelsladd) och mardrömmar om hur mjölken tog slut och NIN gick sönder och gudsåskönt du också drömmer sådär (vilket är verklighet?) och står vi i min lgh, lutar pannor mot regnstänkt fönsterruta (vinkar genom fönster, din mun som ett sår) , undrar tillsammans hur alla de där ute gör, hur de lever, vad de tänker på, hur det går till.

Tänker på hur vill hoppsa från fler konserter, slå världen med häpnad, och vi ska inte längre vara livrädda för att leva (fast dödsrädda för att dö, det har vi aldrig varit va?), tänker på sårtejp och ett ärrigt armveck och på sex man inte själv valt - gäst ikväll: jesus; vad har han att säga om det här, va? VA?

De som försvann, de finns kvar, och jag är inte rädd för att gå hem, i'm not scared to go home, du är inte rädd för att gå hem; det kommer bli så, det måste det bli.

Jag vill åka till exotiska drinkars land, det är lätt, vi tar bara tåget över bron. Där kan vi köpa billigt vin och lyssna på musik som känns och spränger, bedöva-uppliva-söva, om du lovar att sjunga på min begravning så lovar jag att låta bli på din. Sen bara en sak till. Det kanske finns små tricks trix trics, de vi vet får folk att ge, men inbilla dig aldrig (aldrig) att du får mer än du är värd, du är värd allt, förtjänar det bästa och gud, jag saknar verkligen att kunna träffas närsomhelst och inget planera, det vill jag just nu; en alldeles oplanerad vanlig dag på köksgolvet, du kan lägga fötterna bakom huvudet och jag välta ett bord och så är vi fnitterfulla ända tills nästa dag. Ja.

(så vimsigt det blev)
(och pretentiöst! men det ska man inte vara rädd för, ser ni, pretentiösa ord är till för att återerövras, göras vackra igen)

Så lång tid för att säga så lite, vi komprimerar såhär: Lilla syster, du fattas mig."

____________

jag saknar dig så jag dör! kommer till dig snart, min fina stora syster. hatar du bor mil bort, vill saftvina med dig nu nu NU! bara vara som vi är, sådär som bara du och jag kan vara och skita i att hela världen rasar samman utanför eftersom vi aldrig förstått oss på den ändå.

du fattas mig också, som fan!
http://whatshouldtylerdo.blogspot.com/2010/04/4-17.html

Kommentarer
Postat av: b-sidor

Hey!

Hamnade på din blogg via psykiatrin.blogg.se, och tänkte bara säga hej.

Du skriver väldigt fint, och jag älskar de där kent-hintarna du använder, som strålar från ditt hjärta.

;)

Håll ut!

2010-04-20 @ 21:15:15
URL: http://bsidorbsides.blogspot.com
Postat av: Anonym

snyggaste i världen är ni!

2010-04-21 @ 17:14:18
URL: http://ronjahdunst.blogg.se/
Postat av: Anonym

alltså gud vad bra det var.

2010-04-21 @ 17:53:08
URL: http://enenkelregel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0