först nedslagen - sen kramad

som att jag är ivägen överallt. som att varje forsteg skulle tagits av någon annan. som att varje ord jag säger skulle tar upp plats i andras öron. som att det är andras ord som egentligen skulle höras.. inte mina. för vad skulle mina ord betyda? jag är och förblir en bitterfitta, en samhällsparasit, oönskad och felbyggd. ett enda stort vandrande biologiskt fel.

som ett kedjebrev skickas jag runt runt, det finns ingen som vill hålla mig kvar en längre tid.. och sen som om inget hade hänt blir jag omfamnad av alla som nyss kastat ut mig ned för stupet. en mördare kan inte få allt ogjort!

jag älskar er, men ett djupt öppet sår tar tid att läka. jag kan förlåta, lägga allt bakom oss och gå vidare på vägen som var tänkt från början.. men ni får inte glömma att jag fortfarande har ont. en outhärdlig smärta, ett hål i mitt bröst. ni får inte glömma att jag är skör som tunt porslin.. ett ord fel och jag krossas i tusentals bitar (igen). skeptisk och på min vakt. tilliten ligger på NOLL, även den tar tid att bygga upp (igen). förlåt alla jag älskar, men jag måste vara ärlig, och jag tror nog ni förstår det här? men ombytta roller? hur skulle ni kännt då? (först nedslagen - sen kramad)

extremt skeptisk försöker jag få mina ögon blåa igen. naiv och orädd. godtrogen och lättlurad. hellre det än hela tiden vara på sin vakt, hela tiden ta förgivet att snälla folk har en baktanke med precis allt de gör för mig. jag tassar runt på tå och bara väntar på smällen. nej, jag vill bli blåögd igen, klampa runt och inte vara rädd för någon smäll. jag vill kunna ta till mig och tro på snälla röster enda in i hjärtat, vara helt övertyged om att inga lögner finns på denna planet. så.. är det sjukt att vilja bli dum i huvudet? JAG VILL VARA NAIV!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Nej, men det gäller att hitta en bra balans mellan att vara naiv och paranoid, och det är det som är så jävla svårt, finns mellanting? jag pallar inte gå runt och oroa mig, så jag försöker i det stora hela vara mer naiv nu förtiden, och försöka leva efter filosofin "jag är iaf ärlig och menar vad jag gör, sen om andra vill blåsa mig är det dom som är dumma i huvudet.."

Går sådääär :P

2010-12-31 @ 22:50:57
URL: http://josephinemorphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0