tänk att det bara krävs ord

så mycket för så lite
eller så lite för så mycket
          ..tänk att det bara krävs ord

så mycket mixade känslor huller om buller att jag inte vet vad jag känner, tror, tänker eller vill. men allt.. fan vad det känns! ett trassel av sorg, ilska, glädje, svek, hat, kärlek, räsdla, undran, hopplöshet och tacksamhet.

högst uppsatta läkaren erkände sitt enorma misstag:
- "du har all rätt att hata mig ellen, jag skulle också hatat mig om jag var du"
(hur många läkare skulle säga så egentligen?)

en trygghet tar tid att bygga upp.. det är inte något man kan stressa fram. och nu.. efter alla svek och tårar.. det gör processen mycket sämre och det kommer ta längre tid att kunna lita på någon igen. jag KAN INTE hitta någon trygghet när jag och allt omkring mig flyger runt i en orkan. kan inte!

       klockorna har stannat och tidens tidsfördriv
                      är ännu inget annat än minnet av ett liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0