tomma hjälplösa händer

pengakris leder till censurerade handlingar. paniken leder till tystnad i det förbjudna. det är så det blir när världen vägrar se. men även om människor vill hjälpa och räcker fram sina händer spelar det ingen roll.. tomma händer ger mig ingenting. jag behöver överleva, jag behöver syre, jag behöver lindring. sådant kan inte tomma händer ge.. hur desperata de än är. förlåt! förlåt alla jag älskar, men den här gången kan ni inte hjälpa mig, skydda mig eller rädda mig.

(jag hör vad ni tänker nu..)
och ja, jag har ett eget val, men den här gången väljer jag den destruktiva mörka vägen som jag kan utantill. och ja, jag skadar bara mig själv.. men kanske är det just det jag vill?

    ljusen dom ska lysa på gatan utanför
    ja ljusen ska lysa på den dagen när jag dör
    för så slocknar all min ångest, då slocknar all min nöd
    då slocknar hela skiten och sen så är jag död

ge upp om ni vill. det har jag redan gjort.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är ganska långt ifrån att vara en av dem du älskar, bara en simpel bloggläsare, men undrar ändå.. Vad ska händerna vara fyllda med för att kunna hjälpa, lindra? Pengar? När någon försvinner på egen hand känns det alltid meningslöst ur omvärldens perspektiv, så mycket hade kunnat göras, sägas bla bla. Sen att jag utifrån mitt eget perspektiv kan ha full förståelse är en annan femma. Hoppas innerligt att du hittar något ljus i tillvaron snart, även om jag aldrig kommer få bevittna det.

2010-12-04 @ 19:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0