uttömd på kärlek

jag älskar dig jag älskar dig långt över mitt eget förstånd. jag skulle göra allt för dig, offra allt jag äger och har, offra mitt liv utan tvekan.. men vet du att kärleken faktiskt har en gräns?

alla miljontals tårar jag gråtit för dig, alla timmar jag ängnat, alla tankar jag skänkt.. förstår du inte hur ont det gör när du bara slänger allt i papperskorgen? du finns så djupt inborrad i mitt hjärta att varje tår du fäller skär som sylvassa rakblad över mina kinder. fattar du inte att när du gång på gång skadar dig själv så skadar du även mig precis lika mycket. när du blöder så blöder jag, när du skriker så skriker jag.. men jag nådde gränsen. jag sa: "det gör så jävla ont att bara se på dig"..

resten av dagen har jag blundat och undvikt. jag orkar inte bry mig mer! min empati svämmade över och jag drunknade i dina tårar. gör vad du vill, jag har gjort allt jag kan, så räkna inte med att jag blir den som fångar dig när du faller mer. jag orkar inte älska dig över mitt förstånd längre. jag orkar inte gråta dina tårar längre. jag orkar inte vara den som håller dig vid liv!

R
sa något bra:
- "när du vill försvinna ifrån dom som finns omkring dig
   så är det någonting inuti dom som försvinner ifrån dig"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0