älskling, det är livet..

du frågar mig om jag är med från början i din åttahundra sidors självbiografi,
och jag vet ju att du aldrig kommer till avslut men jag är sjukligt intresserad av min roll.
du säger: "lugna ner dig, du är inte ens med"..
         
det jag vill ha kan inte köpas, inte stjälas, få till låns
det jag vill ha kan inte ägas, det är så mycket större än så
jag kastar pappersplan från höghus mot en gnista gömd i snön
jag måste tro att det kan hända, jag måste drömma min egen dröm
för du och jag ska aldrig dö, nej du och jag ska aldrig dö

jag tror vet vad allt går ut på, jag tror jag äntligen förstår
att det finns ingen magisk genväg, ingen rök och inga spår
och det finns ingen enkel lösning, inget svart-vitt, bara grått
man får ta det man blivit given, säga "jag älskar det jag fått"
men du och jag ska aldrig dö, nej du och jag ska aldrig dö

det vi har ska aldrig dö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0