Elin *16/2-06*

Elin *16/2-06*
en låt jag skrev till min vän efter att hon tagit livet av sig i februari 2006:
Elin by iisolah                                                                                                                            
Elin, Elin älskade vän
du valde döden istället för ditt plågsamma liv
och jag är utan ord, kom tillbaka, Elin

tårar och åter tårar min vän
hur kan jag någonsin gå vidare?
jag borde ha vetat Elin

dom sista orden jag hörde:
"det var längesen, ja det var längesen,
ja det var evigheter sen nånting brann
i alla fall nära mig"

men nu är allt bara tystnad
och dina skor står tomma och väntar på Elin
som aldrig kommer tillbaka

jag kan inte förstå, inom mig lever du
jag ser dig, jag hör dig Elin
men nu är allt bara minnen
varför? varför!? Elin!?

men jag vet var du är nu, jag vet att du mår bra hos gud
vi behöver inte gråta, din smärta är borta nu

Elin, Elin
vila i frid


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag minns det. tänk, 4 år har nu gått.



RIP Elin <3

2010-05-17 @ 13:17:08
URL: http://ronjahdunst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0