i en grav av krav

jag orkar inte ens orka längre. det finns inga ord nära till hands att kunna förklara med. meningar snurrar i huvudet men orkar inte fullfölja tankegången. vill prata men hittar inga fullständiga ord. vill förmedla men känner mig helt uttrycksförlamad. tusentals "borde" & "måste", men skjuter upp, gör tvärt om, påbörjar nya tidsfördriv i väntan på ork till allt jag egentligen ska göra. inga förklaringar eller ursäkter, så gömmer mig under svart luva, stirrar ner i marken, går aldrig ut, låser in mig i mig själv och leker icke existerande. det regnar krav över mig, sjunker djupare i graven för varje dag. miljoner papper, brev, post, ansökningar, eftersändningar, intyg, avslag, överklaganden, skulder, inkasso, påminnelser och obetalda räkningar med omöjliga summor.. jag har fan inte råd att finnas!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Överheten borde se till att personer som mår dåligt blir avlastade i sin kravbörda, hur komma uppåt om kraften neråt ständigt är större?

2010-11-17 @ 20:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0