caution

jag vågar inte se henne i ögonen ännu. jag är rädd för hennes blick när jag pratar, rädd för hennes reaktion när jag berättar eller svarar. viker undan, stirrar ner i marken. hennes ögon talar, hennes blick kan skada mer än hon tror. jag vill inte se på när jag inte duger. Amy, du gör ont, vet du det?

men sen när väl luften blivit ren och fri vågar jag inte ens vistas där. vill inte riskera att förorena den igen.. det kan jag så lätt, åh så lätt. jag tassar försiktigt fram på radioaktiv mark. ett enda felsteg och allt exploderar, förstörs, förgörs.

                              
jag har en förmåga att ta sönder allt som kommer i min väg. vet inte hur men det händer alltid. vad mina fingrar än rör vid så krossas det i tusentals bitar. kom inte hit, jag kan inte hantera relationer. jag skadar alla omkring mig, sliter sönder varma hjärtan, hugger av hjälpande händer, kväver allt ljus med mitt mörker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0