taktikspel

hon sa det var bara taktik, att hon låtsats vara upprörd för att få mig förstå allvaret i saker och ting. jag sa jag blir ju bara ledsen när hon är arg, att jag börjar taktikspela tillbaka. hon sa "det gör du ju ändå alltid". jag sa "nej, inte med dig, snälla byt taktik". hon log och gick därifrån.

och i en hundradels sekund just när hon tog steget ut ur rummet frös tiden fast och jag hörde plötsligt sis röst i mitt huvud sedan flera år tillbaka; "ellen, det du skrev om Mina, att 'byta taktik till ingen taktik'.. det är en bra plan!". och just i det ögonblicket när hon var halvvägs utanför min dörr jag ville ropa efter henne.. ropa precis dom orden, det passade så bra just där. minns inte om jag gjorde det för ord och minnen började snurra runt i mitt huvud som en centrifug. jag hörde hennes röst som för länge sedan; "ellen är världens bästa människa att sätta griller i huvudet på folk". jag tror jag hamnade i ett tillstånd mellan verklighet och flashbacks.. funderade på om jag lyckats sätta griller i huvudet på henne den här gången om att byta taktik till ingen taktik. hoppas jag sa det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0