kritsvart & kolvit

det är så mycket jag vill skriva, jag vill skriva ALLT.. men jag vet inte hur "allt" får plats i bokstäver eller beskrivs med hjälp av tecken och mellanrum. därför förblir det tomt. blankt. tyst. öde. alla sidor rivs ut, stora högar av papper med halvskrivna meningar ligger utspritt över lägenheten. jag kommer inte längre än så.

jag har halvfärdiga projekt, skriver halva sms, tänker halvla tankar och påbörjar halva meningar utan att komma till punkt.. för jag vet inte vad jag egentligen vill få fram. förmodligen allt, men det blir så mycket, en tjock klump av kaos som sätter sig i halsen, en propp i hjärnan, förstoppning i fingrarna. antingen kommer det ingenting eller så svämmar jag över totalt på alla håll och kanter. sentimental verses likgiltlig, maratonlopp verses koma.

jag är kritsvart & kolvit. schackmatt! ..jag vann i att fuska. teaterscenen äger mina fötter men inget manus finns inför de ständigt återkommande föreställningarna. improvisera. testa leva. försök dö. låtsas, lyssna & lär:

Missbildade Marionettdocka, spring, bara spring ifrån trådarna som om dom inte fanns. Trasiga lilla Trasseltuss, vem styr dina rörelser idag? laget runt. ett två tre. ridon upp och strålkastare i ögonen. stelopererad och lemlös inför publiken, varsågod att prestera; "hej här är jag ihopknycklad i mig själv, idag tänkte jag föreställa en knut.. vad tycks?" åh så glamoröst & genialt din Galna lilla Gummiclown. ta emot applåderna som om dom vore till dig. le i en sista misslyckad pose som om du vore nöjd med din existens. fantastiskt framträdande. wow vilket nummer.. Nolla.


Kommentarer
Postat av: M

Älskade vän- du saknas i mitt liv!!! Försvinn int ifrån mej helt!! Love You <3 <3 <3

2011-07-23 @ 08:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0