spärra in alla oskyldiga när den skyldige går fri

okej, jorderns undergång är räknad tills ikväll 19:e mars, "supermånens natt", domedagen är profeterad av några idianer i en skog nånstans i världen som tror att månen leker gud och vänder världen upp&ner så den blir till ett levande helvete.. och jag börjar nästan tro att dom har rätt, iaf för enskilda personer. individuella helvetesgap öppnas upp och slukar allt i sin omgivning.

      

jag skulle bli fri, komma ut i livet, lära mig leva som en normal människa. men vart ledde det? verkligheten hann inte ens slå mig i huvudet förrän psykiatrin sparkade bakut och trängde in mig i ett hörn på tredje våningen. med egna nycklar till egen dörr känner jag mig ändå lika inlåst som på en sluten avdelning med larm, skötare och kortnycklar med koder.

panikslagen, mordhotad, livrädd och förklädd gömmer jag mig nu i en soffa på 6:e våningen. mitt emellan fängelse och fängelse hyperventilerar jag i ännu mer paranoid skräck. gläntar på gardinen, gömmer mig bakom väggarna, kryper ut på balkongen för att röka utan att bli sedd över kanten.

är det att bli fri, att leva ett normalt liv? i så fall stannar jag hellre bakom betongväggar och galler på psyket. för här utanför är det ett större och värre fängelse än jag någonsin stött på. en bur av natur med metertjocka regelböcker som dränker mig i kvicksand av eviga moment22. jag faller i bitar när folk bara ser på, för det är olagligt att rädda den som ber om hjälp. nej bara fortsätt spärra in alla oskyldiga när den skyldige går fri.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har någon tidning blivit tipsad om missförhållandena på boendet? Lite negativ publicitet kan kanske få saker att hända?

2011-03-20 @ 10:08:13
Postat av: Jossan

Ellen, nu MÅSTE du anmäla! Detta går ju inte!

Något måste hända! Då har du verkligen gjort att du kan!

2011-03-20 @ 10:14:07
URL: http://josephinemorphine.blogg.se/
Postat av: ronjah

anmäl honom, NU!

jag vet att snuten i sverige är lama arslen, MEN, anmäl honom!

2011-03-20 @ 16:58:14
Postat av: ellen

det är anmält. har pratat med poliser, chefer, personal och högt uppsatta folk i timmar, men INGENTING händer. ingen kan göra nåt. jag går under. dör.

2011-03-20 @ 23:48:49
URL: http://iisolah.blogg.se/
Postat av: ronjah

vaddå ingen kan göra något? har polisen glömt av att det finns något på deras arbetsplats som heter häktet???

eller har din personal glömt bort att det finns något som heter sluten avdelning?



om dom inte rör på fläsket snart så....



2011-03-22 @ 14:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0