Matilda

Matilda, min älskling! Hade jag fått en andra chans hade jag utan tvekan gett den till dig! Du om någon här på jorden är den som förtjänar det mest! Livet!

Du skriver vackra ord om vår vänskap och kärlek, men när jag kommer till hur du beskriver dig själv som ängel så svämmar tårarna över helt. Jag hör plötsligt min lillebrors röst i huvudet när han var fyra år och satt i baksätet i bilen. Han började helt plötsligt storlipa och skrek i otröstbar panik; "Jag vill inte bli en ängel!" Det var så han för första gången insåg vad döden är. Jag hör hans panik och gråter förtvivlat likadant; "Du får inte bli en ängel!" Inte nu! Inte än! Matilda.. DU FÅR INTE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0