Min vardag

Kedjeröker och försöker överleva i alla fall "tills nästa cigg".. (det beskriver nog hela min vardag de senaste veckorna). Ingen koll på klockslag, datum, dag eller månad. Ser ciggen minska i paketet och får mer och mer panik bara av tanken att sätta foten utanför dörren. Förbereder i huvudet hela dagen inför den långa hemska färden ner till macken. Kommer på att det finns en människa man måste vara i kontakt med; Expiditen! Blir rädd att behöva använda rösten, kommer på att inte ett ord lämnat min mun idag. Hostar till och övar på ett "hej", och blir chockad av ljudet. Hade visst glömt hur min röst låter. Var längesen jag pratade.
 
Väl nere på macken står jag livrädd och skakar när jag till slut stammar fram att jag vill ha ett paket cigg. Hör plötsligt en röst som säger "allt bra eller?" och förstår att han som står bakom kassan och räcker fram ett paket cigg tydligen pratar med MIG! Han frågar MIG om "allt är bra".. just MIG!
 
Går ut därifrån tårögd och helt chockad över att NÅGON såg mig, tittade på mig och PRATADE med mig. NÅGON UNDRADE om hur det var med MIG! Är fortfarande i chock när jag skriver nu! (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0