Djävulens barn?

Jag virvlar runt i ett kaos av frågetecken och borttappade verklighetsuppfattningar. Speglarna skräms, en okänd varelse stirrar tillbaka på mig. När jag blundar är jag ingen. Jag har glömt vem jag är, glömt hur jag ser ut.. även skuggorna skapar förvrängda siluetter. Det här är inte jag! Någon har tagit mig och låst fast mig i en okänd människas kropp.

Rösten är inte min, orden är inte mina. Endast när tystnaden råder försöker jag ta chansen att bli hörd. Jag skriker för mitt liv bakom slutna läppar. Jag gråter floder bakom tomma ögon, tittar ut genom döda blickar. Jag är här inne, snälla ser ni mig inte? Rädda mig ifrån detta fängelse. Jag är fast i en kropp som inte går styra eller kontrollera. Hjälp!

När är jag på riktigt? Vem styr mig när mörkret tar över? Var är jag när det svartnar? Vem agerar när minnet sviker? Blackouts.. sekunder, timmar, dagar. Får berättat för mig vad som hänt, vad "jag" gjort utan att ens vara "jag". Vi måste vara flera i en och samma kropp.

Rädslan gör mig galen. Kanske är jag besatt trots allt? Kanske hade dom rätt när dom sa jag var "djävulens barn"? Alla demonutdrivningar som gjordes, alla namn dom sa, alla språk dom pratade, allt mörker dom såg inom mig. Kanske hade dom rätt när dom sa att "demonerna satt klorna i mig, bosatt sig i mig" och att "banden mellan djävulen och mig var för svåra att klippa"? (Ja!) Dom sa det skulle "krävas proffs" för att "lyckas driva så många fastetsade demoner ur min kropp", att det skulle "krävas dagar av oavbrutna ritualer, böner och befallningar". Dom sa jag skulle "utsättas för många prövningar" och att jag var tvungen att "öppna mig totalt" och inte hålla fast vid mörkret som ingav mig "falsk trygghet". (Dom lyckades aldrig.)

Nu.. sju år senare, undrar jag om det var sant? Jag hör deras röster som om det vore igår:
-"Ellen, djävulen har redan ett fast grepp om dig.. så fort du ger honom lillfingret tar han hela handen, och då är alla dina andliga portar öppna för demonerna att vandra fritt och bygga bo i din själ. Djävulen har fäst sina ögon på dig och han kommer aldrig att ge sig förrän han äger dig. Ellen, du är ljusets barn, låt dig inte luras in i mörkret. Falska änglar kommer försöka manipulera dig så var på din vakt. Du har inte haft det lätt i livet Ellen, och om du inte tar avstånd ifrån allt som kan få dig på fall så kommer ditt liv bli ännu värre. Oavsätt vad kommer du att utsättas för många prövningar och du kommer inte ha det lätt. Håll hårt i ljuset och kärleken även när det blåser som värst. Demonerna kommer alltid att viska ditt namn, och om du svarar, ger efter och faller så kommer djävulen göra dig till hans barn och göra ditt liv till ett plågsamt helvete."

..och det är ju precis vad som händer nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0