försvarslös

- "ellen, du är en gåta.. hela du är en gåta"
 
dom tittar frågande på mig som om jag verkligen vore det levande frågetecken jag själv ser mig som. sekunderna tickar ensamt i tystnaden. jag måste ge något slags svar nu! någon form av gensvar eller förklaring för att dämpa deras förvirring. men som vanligt sitter jag bara tyst och tittar ner i marken. inga ord lyckas lämna min mun. dom ställer fler frågor och jag märker deras frustration som går mot irritation. PRESS! jag bläddrar förtvivlat efter ord i min överfulla katastrofhjärna och upprepar de ord jag lyckas snappa upp.. vilket resulterar i osammanhängande meningar på olika språk, felstavat, feluttalat, grammatiklöst och långt ifrån ett svar som skulle tolkas rätt. jag gör dom bara mer förvirrade.. vill bara ta en sågmaskin och skära upp skallen så hjärnan rinner ut framför deras ögon så dom kan se mitt kaos och själva kunna leta upp svaren på deras frågor.. för jag kan inte hitta där inne ensam!
 
allt som är "ellen" har krossats i bitar och alla delar har gått vilse åt olika håll i olika mörker och olika dimensioner. jag ställer mig själv samma fråga som ni.. jag vet inte heller.. okej?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0