Är allas vardagsrum såhär?

Det flimmrar på min skärm, blixtrar i ögonvrån. Nonstop activity. Det kryper insekter i mina kläder och möbler, spindlar krälar, kryllar, fyller väggarna svarta. Konstiga ljud inuti och utanför huvudet ekar trots musik på maxvolym. Inget kan överrösta något annat, som om jag hör alla existerande frekvenser på samma gång. Väggarna rör på sig och tavlorna åker fram och tillbaka. Golvet vibrerar, bubblar, böljar som vågor. Allt är som en kronisk svag jordbävning i extrem slow-motion. Är ständigt på helspänn, nästa sekund kan vad som helst komma flygande. Måste vara beredd att parera! FUCK! Är allas vardagsrum såhär?

Okej, det här kan inte vara normalt.. TV:n fladdrar som om den vore lika tunn som ett papper. Det flyger in kottar genom stängda fönster, lika stora som fotbollar och studdsar mot väggarna. Vågar knappt andas! Den stora svarta pantern ligger och stirrar på mig igen. Röster och skuggor försäkrar mig om att jag inte är ensam här och att jag måste rätta mig efter dom. Jag har ingen talan! Tassa på tå! Gör inte pantern arg! Den bestämmer här! TV:n fortsätter blixtra, försöker hitta om det finns något regelbundet mönster. Det kryper ut stora skalbaggar ur väggkontakterna.. VAFAN?! Hjälp!..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0