släpp mig fri

tusen miljarder människor och tusen miljarder ord. jag vill bort ifrån alla iakttagande ögon, bort ifrån alla nyfinka tjuvlyssnande öron, bort ifrån dömande ord och spekulerande tankeverksamheter om mig, hur jag är, hur jag ser ut, hur jag rör mig, hur jag mår, hur jag pratar, andas, tänker, finns..

ständig uppsyn och analyserande blickar blir till felaktiga bokstäver i journaler och datorer, som en öppen bok alla inom vården kan läsa, en enda lång biografi full av lögner och teorier om någon som skulle vara "jag".
                           
nej, jag vill fly fältet, inte vara bevakad, betraktad, bedömd för varje rörelse jag gör. jag vill vara fri, ensam, osynlig, obetydlig.. vill kunna prata och andas utan att bli tolkad fel, vill kunna agera utan att fylla på felaktig fakta i min falska biografi.

                              vill inte bli stämplad, bedömd, placerad, diagnostisierad
          vill inte hamna i fack, vara uträknad, ett förutsägbart prakt-exempel, en av alla dom..

                                        jag vill förvåna, förändra, förvandla, flyga fritt..
                                            så sluta ge mig era förutfattade meningar
                                                 jag kan skriva manuset själv!


Kommentarer
Postat av: b-sidor

Word.

2010-04-21 @ 00:41:43
URL: http://bsidorbsides.blogspot.com
Postat av: Anonym

amen!

2010-04-21 @ 17:07:46
URL: http://ronjahdunst.blogg.se/
Postat av: Jazzy

Så sant, varför har andra så jävla svårt att förstå det?!

2010-04-21 @ 18:56:06
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0