i väntan på en anledning

vad är det jag väntar på egentligen? bättre tider? tider som förmodligen aldrig kommer, men ändå går jag runt dag ut och dag in och bara väntar.. utan att veta vad jag väntar på. längtan efter något? hemlängtan utan hem? ..bortlängtan? jag vill inte vara här så varför stannar jag kvar? varför fortsätter jag att bara gå runt runt i mörkret och vänta? varför letar jag förtvivlat i panik när jag inte vet vad jag egentligen letar efter? vad är det som håller mig vid liv när jag inte kan se en enda positiv sak med att leva? ett liv, ett helvete, ett enda stort plågsamt tidsfördriv i väntan på döden..

ge mig andetag som inte bränns, ge mig varma händer som inte släpper taget, ge mig något att orka leva för. ge mig ett mål, ett löfte, en anledning att inte hoppa, ge mig vad som helst, innan jag rasar ihop totalt. ge mig vingar som bär, ge mig stadig mark att stå på, ge mig luft att kunna andas in, ge mig hopp, ge mig framtidstro, ge mig nåt som känns. ge mig eld som inte brinner ut, ge mig ljus som inte dränks i mörker, ge mig lust att vilja, ge mig lust att leva, ge mig en orsak att låta hjärtat fortsätta slå. ge mig tid utan nedräkning, ge mig substitut för tidsfördriv. ge mig längtan, drömmar, tro. ge mig svar, ge mig ärliga svar, ge mig svar på frågorna jag inte vet hur man ställer. ge mig något mer, ge mig något som består, ge mig löften som håller, ge mig en anledning att hålla ut, ge mig vad som krävs för att kunna leva.. ge mig dig.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag känner igen mig i dina ord... jag väntar, men på vad?



Kram

2010-06-18 @ 10:29:57
URL: http://viljanattleva.wordpress.com
Postat av: marychain

åh exakt så jag känner! exakt. man går runt och runt och runt men varför, man vill fly men kommer alltid tillbacka till samma punkt man började på...

2010-06-20 @ 20:20:20
URL: http://marychain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0