osammanhängande kaos

jag är en uppgiven uppriven känsloladdad boll invirad i ett nystan av taggtråd och krossade drömmar. vet inte hur jag ska göra mig av med alla känslor. det bubblar, skriker, skär, svämmar över och gör mig galen. jag bestämmer sätt hur jag ska vara, agera, ta emot och ge. planerar beteenden och roller att klammra mig fast vid, som en lösning eller bevis, som att berätta utan ord med valda miner. men sekunden efter kraschar allt, kan inte stå emot, vänder helt i alla planer, agerar tvärt emot vad jag bestämt och andra idéer börjar snurra.

jag vet inte vad jag vill säga, men jag kan ändå inte hålla käften. därför blir allt jag förmedlar bara virrvarr och osammanhängande kaos. kan jag prata med mitt sätt att gå, sitta, stå, titta? men hur ska ni kunna förstå vad jag menar när jag själv inte förstår vad jag vill?

stäng av mig, amputera mitt hjärta, jag vill inte ha det. transplantera min hjärna, byt ut hela mig. radera det förflutna, sudda ut allt som är. ta bort mig ur folkbokföringen, riv ut alla sidor där mitt namn står med. bränn upp alla journaler, bränn upp alla dagböcker och riv sönder alla foton. glöm allt som varit, alla minnen, allt med mig. kom inte ihåg att vi en gång älskat varann. gråt inga tårar, skratta inte åt våra skämt. radera min identitet, min existens, min plats på jorden.

jag tror inte längre, jag hoppas inte längre, jag längtar inte längre, jag orkar inte längre. vill inte sova, vill inte vakna. vill inte prata, vill inte vara tyst. vill inte synas, vill inte vara osynlig. vill inte gå ut, vill inte stanna inne. vill inte lyssna, vill inte döva. vill inte fråga, vill inte svara. vill inte leta, vill inte sluta. vill inte gräva, vill inte ignorera. vill inte älska, vill inte hata. vill inte bry mig, vill inte vara känslokall. vill inte kramas, vill inte vända taggarna utåt. vill inte vara bland folk, vill inte vara ensam. vill inte skriva, vill inte läsa. vill inte känna, vill inte andas. vill inte skratta, vill inte gråta. vill inte kämpa, vill inte ge upp. vill inte vara sjuk, vill inte bli frisk. vill inte ta piller, vill inte vara utan. vill inte stanna, vill inte fly. vill inte drömma, vill inte sakna. vill inte längta, vill ingenting.


Kommentarer
Postat av: Anonym

muschgii.

snuttpower - dudududurutt!!

2010-05-17 @ 07:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0