tusen "jag" i maktposition

idioti skådespel och lögner. luskar lirkar letar låtsas. jag kan få alla på fall! information som krossar människors tillvaro totalt. jag har makten i mina händer. jag spelar med, trycker på knappar, låtsas vara den ni vill jag ska vara. visst, för er är jag det. tusen personligheter i en och samma kropp. ni känner mig på olika sätt, olika jag, olika relationer, olika beteenden, olika roller. hur kan ni gå på? är jag så lätt att tro på?

hur många har jag "bara vårt" med? det gäller att hålla reda på vad som är vad och vem som är vem. inte säga fel, inte säga rätt, inte blanda ihop eller säga fel repliker. tystnad och paranoid spänning. du får mig som du vill ha mig, jag är formbar, vig och överrörlig.

tänk om jag skulle berätta om allt. vilka, när, var, hur.. och jag undrar hur många gånger har jag hört "det här stannar mellan dig och mig!" det ger mig en självisk destruktiv tillfredställelse att jag är någons "eget", någons "bara", någons "hemlighet", någons "svaga punkt". jag har makten i mina händer och jag njuter egoistiskt av kontroll. jag skrattar inombords för hur lättlurade alla är, och jag gråter för mig själv för att jag är så jävla patetisk och aldrig kan vara på riktigt.

förvirrad snurrar jag runt i personligheter och letar efter mig själv. spelar alla roller jag blir erbjuden, vad som helst som gör mig till "någon" eller "något".

men när rampljusen släcks och föreställningen är över så spricker jag sönder i tusentals bitar. demonerna skrattar i triumf medan jag kravlar runt i mörkret och försöker bland tårar och blod skrapa ihop mig själv och pussla till något som skulle vara jag.


Kommentarer
Postat av: Tildan

Älskade vän, jag ska fixa ett utltrastarkt klister åt dig, så du inte krossas helt kram

2010-05-11 @ 22:32:56
URL: http://tulderull.blogg.se/
Postat av: Anders Skoog

Du skriver jävligt bra Ellen...Gillar det skarpt...Skriv en hel jävla bok! Ta hand om dig och kram.

2010-05-14 @ 18:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0