val



nu finns det inget val, samtidigt som alla val finns. jag har en frihet som avgör, en röst som bestämmer.. jag? jag! allt kan avslutas, allt kan påbörjas, allt kan förstöras och allt kan få en mening. vad väljer man när man inte vet vad som innebär vad? hur ställer man sig till en fråga utan ett konkret svar? vad ska jag rösta? vad ska jag säga? vad ska jag välja? hur ska jag vara?

allt ligger i mina händer, (dom där allt rinner igenom fingrarna). hur ska hala händer kunna greppa? hur ska jag kunna hålla kvar i något utan substans? det finns ett allvar större än jag förstår, jag försöker mosa in i hjärnan, allt är upp till mig nu. varför kan jag inte se allvaret? jag borde.. borde så mycket, borde allt.

Kommentarer
Postat av: Jazzy

Förstår så väl känslan, kaoset, förvirringen. Hoppas du hittar rätt väg till slut!

2010-05-17 @ 14:10:20
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0