ego

to live doesn't mean you're alive

jag är en hemsk hemsk människa. en lögnnätstrasslare full av falskhet.
kan man säga förlåt i förväg?

katastroftänkandet överträffar inte längre katastroferna. alla paranoida tankegångar förvrids och blir till en mild version av sanningen. jag tycks leva i en evig mardröm som jag aldrig kommer vakna upp ifrån.

..jag har även märkt att jag nästan aldrig skriver om något som gör för ont.. om nyupprivna sår eller om sånt jag vill förtränga och aldrig minnas (kanske?) ..och jag skriver sällan om sånt som känns "självklart".. (ego-ellen)! men det blir lite som att slösa meningslösa ord, bara rabbla likadana fraser om kärlek till underbara vänner. det är egentligen absolut ingen "självklarhet", (så jävla ego jag är)! men jag vill inte låta som en upphakad robot. jag vill mena varje ord varje gång jag säger det! så därför säger jag det sällan, kanske aldrig. jag suger på kärlek, relationer, respons, feedback osv. men på riktigt, ni vet vilka ni är, och jag älskar er.

förlåt för att jag inte finns för er som jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0