tala är silver och tiga är guld

att överreagera är tydligen min största passion nu för tiden. jag är skör, fragile, är det en ursäkt att ställa till med scener? djupa suckar, arga blickar, barnsliga bråk och löjliga tårar. förlåt alla. jag ska inte vara till besavär mer. jag som lovat mig själv att hålla käften när det inte finns argument som kan förklara mina känsloutbrott. alla ord ekar i mitt huvud.. "ellen, nu tycker jag du överreagerar" "måste du förstora upp allting till problem?" "ellen, du är aldrig nöjd, så fort du har fått det du vill ha så är det alltid något annat du ska klaga över" "varför kan du inte bara släppa det och lyssna på vad vi säger?" "vi är inte arga på dig, men du drar ju bara ner dig själv i sånt som du själv bara tolkat in" "varför kan du inte se sanningen? du ser ju bara negativt på allting" "ellen, du letar hela tiden efter nya problem" "varför kan du inte vara nöjd med det du har?" you're right! jag är pain in the ass och borde inte få existera bland människor. inuti skriker jag på mig själv; varför kan jag inte bara hålla käften? gång på jävla gång lyckas jag göra folk i min omgivning upprörda över mitt sätt att reagera. tala är silver och tiga är guld. nu förstår jag innebörden av det. har alltid undrat över det citatet, men nu går det upp för mig. tystnad föder inga krig. men eftersom min mun vägrar stängas igen så måste jag stiga undan. jag är ledsen, det var aldrig min mening att såra någon. jag vet inte varför jag sprutar eld med mina ord, vet inte varför jag ständigt ska bränna hål på sånt jag älskar. jag kan inte kontrollera mig själv. tig din jävel! jag vill bara vara guld värd! (..off I go..)


Kommentarer
Postat av: din tvilling

du går inte off nånstans utan mig gumman

2011-11-09 @ 19:20:46
URL: http://annafindhe.blogg.se/
Postat av: miih

Du ÄR guld värd finaste Prinsessan!!!!! Älskar dej <3 <3 <3 <3 Saknar dej!!

2011-12-05 @ 09:00:09
Postat av: [FOTOBLOGG] o livet med ADD Uppmärksamhetsstörning

gå in på denna länken och läs inlägget: http://shadowzplay.blogg.se/2011/december/bloggareforvarjeunge.html

få reda på hur just DU kan hjälpa utsatta barn! du behöver inte ge bort några pengar om du inte vill, det enda du behöver göra är att skicka iväg ett mejl och sedan uppmana folk att göra detsamma! SPRID DETTA VIDARE, HJÄLP BARNEN. även barn i Europa och Sydamerika såsom barn i Afrika och Asien. BARN ÖVER HELA VÄRLDEN!

(ursäkta om du inte vill ha sådan här "reklam" men jag tycker detta är viktigt)

2011-12-05 @ 09:32:33
URL: http://shadowzplay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0