Inverted

Of course I have a wish to live, it's just inverted outwards! (never enough to fill me up)

Miljarder ord virvlar som orkaner i min hjärna. Överallt ser jag bokstäver som flyger kors och tvärs genom lägenheten. Ibland pusslas dom ihop till en mening som jag genast försöker snappa tag i, något som makes sense.. något jag kan förklara med.. men allt löses upp och splittras till lösa flygande bokstäver igen innan jag hunnit memorera vad det var. Allt är i olika färger och former, wicked.. i 3D dessutom med små töntiga vita vingar tecknat som i Super Mario. Är jag psykotisk? Drömmer jag? Har jag råkat få i mig LSD? Eller är det bara min hjärna som bläddrar igenom dimensioner (som den brukar)? Man ser inte alltid skrämmande saker som psykfall, det är mest bara förvirrande när man är ensam och inte vet vad som är på riktigt eller inte. MINDFUCKER!

Jag minns livet på Nydalavägen. Jag trodde i ett halvår att jag hade en katt, tills jag plötsligt stannade upp en dag och tänkte efter. Jag hade inga matskålar, ingen sandlåda, inget namn på katten.. då blev jag faktiskt rädd för mig själv. (Minns du Mina?) Nu bor jag hundra meter bort och äger en katt vid namn "Mira". Hon är på riktigt, men även hon "smyger" på osynliga saker ibland och det får mig att undra. Pantern som bott i mitt sovrum sen i somras är skrämmande. Jag har till och med filmat när Mira stirrar in i sovrummet och sakta kryper längs golvet redo att attackera pantern som ligger på sängen. Ser hon också den? ..okej, den ligger och tittar på mig nu. Hjälp! Medicín nästa! Får droga bort luckor i hjärnan som inte borde vara öppna. Vad INVERTED!

"jag vet att du ser bilder i ditt huvud som gör ont
jag vet att du ser bilder, men skit i allting sånt
jag vet du klättrar väggar som du inte trodde fanns
just när du trodde allting hade fallit ner på plats"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0