Nova *2012-02-01*

Nova *2012-02-01* En ny stjärna är född! Sofia & Rikards dotter!

Lilla stjärnan Nova! Jag kan inte förstå att jag kommer få vara med och se den här lilla skönheten växa upp och bli en människa med egna tankar och åsikter! Vad kommer hon att tycka om? Vem kommer hon vara mest lik? Sofia eller Rikard? Vilka personlighetsdrag kommer hon ärva av er? Vilken humor kommer hon ha? Vilka intressen kommer hon ha? Fotograf? Modell? (Framför eller bakom kameran?). Vad kommer hon ha för stil? Vad kommer hon vara duktig på? Vad kommer hon vara rädd för? Vad kommer hon längta efter? Eller drömma om? Hur kommer hennes röst att låta? Dialekt? Uttal? Hur kommer hennes handstil se ut? Vad kommer hon skriva med sina små händer?

Hur kommer HON se ut om tio år? Och vad skulle hon säga om hon fick se det jag skriver just nu? (Överdrivet spekulerande), men jag är bara så nyfiken och förväntansfull över att få lära känna Nova och följa henne i livet, (precis som du och jag Sofia), vi har följt varandra sedan 20 år tillbaka! Overkligt!

Sofia - det känns som om jag är en del av dig, vi har formats och vuxit upp tillsammans, (och så blev vi som vi blev)! Vi kan varandra ut och in och har sett varandra i så många olika tillstånd och situationer. Vi har verkligen gått igenom mycket tillsammans, och med hjälp av varandras stöttning och styrka har vi klarat av saker som vi aldrig någonsin kunnat föreställa oss eller tro.. men vi har klarat det; tillsammans! ("Äkta vänskap är någon som vet ALLT om en, och fortfarande tycker om en").. och det tycker jag verkligen stämmer in på oss två! Det här kanske låter dumt, men Sofia; du känns som en syster för mig! Nyss satt vi i lekstugan och ritade teckningar på våra framtida barn och familjer, och så PANG har du blivit mamma och fått en änglalik dotter tillsammans med en helt underbar pappa, och jag kan inte förstå att det sant!

Det rinner tårar av glädje och en enorm stolthet ned för mina kinder! Jag skulle självklart aldrig någonsin kunna förstå eller föreställa mig vilken lycka och kärlek det är för er; (Sofia och Rikard med släkt och familjer!), men jag vill ändå försöka förklara hur jag känner. (Jag har aldrig reagerat såhär när någon jag känner fått barn förut!) Sofia, minns du hur jag blev när jag kände Nova sparka för första gången? Tårarna bara sprutade, jag blev helt hysterisk och kunde inte ens prata! Haha, jag undrar hur det kommer gå när jag träffar henne!?

Det är så konstigt, men hon känns så nära mitt hjärta redan. Kanske har det med din och min kärlek och vänskap att göra, Sofia? Du är en så stor del av mig, mitt liv och i djupet av mitt hjärta! Det är klart att Nova hamnar där också!

Sofia & Rikard; det här gjorde ni bra! Nova - Newborn Star of Love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0