Sis & jag

Sis gör mitt hem till hemma! vi peruksaftvinar som om vi alltid gjort det lika proffsigt
vi är flum och vilse men det gör inget för det brukar vi vara
vi har inte setts på över ett halvår kommer vi på efter halva kvällen
men inte ens det spelar någon roll. det känns mest som om hon tillhör min omgivning,
som att vi sågs för en halv sekund sen och bara fortsätter därifrån vi slutade
det känns som ingen tid har gått.. fast att det var tolv månader sedan hon var i min lägenhet sist.
hon gör tid till ingenting, och natten känns evig när vi byter hårfärger, smink och frisyrer varje minut
klockan har en konstig rytm, den följer våra steg och vi gör precis vad vi jävlar vill
vi skrattar framför datorn åt tomtar som dansar tills vi skriker av smärta
och plötsligt bara är jag mig själv även om jag vet inte vem jag är
men jag tror man är sig själv när man inte behöver tänka att man ska vara någon
lägehneten känns som "hemma", mer hemma än någonsin.. jag är nog mest "hemma" där Sis är
vi har bott ihop mycket. varit hemlösa mycket. haft många bostäder. nu känns allt som vårt.
och jag gråter inte när hon plötsligt försvinner ifrån staden lika snabbt hon kom
jag skiter i mil och logik, för du känns alltid lika nära. alltid närmast. alltid med mig.
jag älskar dig Sis. (fast helst vill jag ju bo med dig jämt.. precis som gamla tider)
menvetdu... det skulle i alla fall märkas om vi var dom som försvann!

http://iamadestination.wordpress.com/


Kommentarer
Postat av: Nia

Hej Ellen!

Svårt att få tag på dig!

Skulle vilja prata med dig.

Och så skulle jag lite försiktigt vilja fråga om du kan ta bort kommentaren jag skrev till dig en gång i tiden. Skrev ut hela mitt namn då och det ger mig trubbel.

Hoppas vi hörs på något sätt!

PUSS!

2012-01-10 @ 23:01:54
Postat av: anna

ja jag förlåter dig gumman! jag vill ha dig i mitt liv också<3

2012-01-23 @ 11:03:03
URL: http://annafindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0