vals på vita linjer

Tack Kia för en helt fantastisk dag! En dag där färgerna förstärktes! (precis som dagen med Théa för länge sedan, då när hon målade regnbågar på stan. Den här dagen liknade min och Théas första dag. You found me! Kia, vem har lärt dig att dansa?

Om jag kunde skulle jag förklara, men i form av ord låter det inte likadant. Om jag kunde skulle jag beskriva, men inte ens i kryptiska gåtor eller oupfunna språk eller tecken kan jag förmedla vad jag känner just nu. Det låter så bra och perfekt i mitt huvud, men utanför blir det bara fel och falskt.

Jag hör en melodi i huvudet, men hur skriver man ner ljud med text? Hur fångar man känslor i en burk? Hur sparar man tankar på en hårddisk? Hur ritar man en doft? Hur ser man på en film som aldrig spelats in? Hur tar man kort på något som redan hänt? Hur lyssnar man på andras tankar? Hur spelar man upp sina tankar för andra? Hur gör man för att leva samma dag flera gånger? Berätta du som vet! Men bara så du vet; du får bara veta sånt som jag vill höra, okej?

Jag vill veta att vita linjer leder någonstans! Jocke, du sjöng fel! Jag vill att du erkänner nu! Förklara för mig att du sjöng fel! Du som sägs vara någon slags Gud.. then prove it! Visa mig dom rätta linjerna! Jag lovar att vara tyst. En Gud kan inte göra fel! Jocke för fan! Berätta för mig att du sjunger vaggvisor för alla dina självmordsbenägna kevlarsjälar, att du förskönar dina ord för alla riskzonsbarn, inte propagera! Säg sanningen! För visst vet du likaväl som jag; VITA LINJER LEDER LÄNGST! Kanske leder dom till fördärv, men då kommer man ändå någonstans! Right?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0