Tal av Hjärter Dam

"dom jävlar som förändrat mig ska jag föralltid hämnas
vems öde det än ämnas sjöng hennes vackra röst
dom bugar sig för myten och vänder kappan efter vinden
och dom kysser mig på kinden och jag spyr på deras tröst
dom lägger sig och vilar tryggt och barnsligt vid mitt bröst
och när dom fått sin glädje går dom ut, för dom får allt ett slut
deras sorger tidvis domnar, det blir vår och det blir sommar
men här vilar en förbannelse av höst
 
och dom ler åt allt och inget och ger fan i besvären
och dom skrattar åt missären för den har som sett förut
och den kärlek som jag ger är blott en del av den jag saknar
varje morgon när jag vaknar, var sekund och var minut
har någon nånsin sagt till mig hur kärleken ser ut
och varför den kan lämna sånna hål? den sticker som en nål
och förvandlar mina närver till stoft och sot och skärvor
och förvandlar varje amorpil till krut
 
och dom sover gott om natten när dom klarat sina läxor
själv sover jag med häxor som ingen bjudit hit
och ingen tycks förstå det sår som svider i mitt hjärta
för deras sår av smärta kan man badda lätt med sprit
men dom jävlar som förändrat mig dom dödar bit för bit
och glädjen har försvunnit liksom jag, men jag hittar den en dag
och jag är envis kan man tycka, men jag ska finna all min lycka
om så DÖDEN ska bli den som tar mig dit"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0