Destination Framtid

BACK ON TRACK.. eller FINALLY ON TRACK (at the train). Jag är nu officiellt ombord på "tåget" som Amy har pratat om i flera år.. att "hon kan köra mig hur långt som helst på väg mot ett bättre liv, mot hjälp ut ur mörkret.. men så länge jag inte hoppat på tåget och är med på banan så skulle hon bara köra varv efter varv medan jag bara står still".

 

Det har nu gått ett och ett halv år sedan jag blev utskriven efter låååång tid på avdelning 24. Amy säger att "hon inte sett ett endaste tecken på att jag förändrats eller kommit framåt ens en enda millimeter.. mest bara bakåt". Hon har rätt.

 

Men NU är förändringarnas tider. NU är jag ombord, och det är kanske som Amy säger att "jag inte varit redo förän nu?" Dom säger jag "visar klart och tydligt att jag vill ha hjälp".. DOM TROR PÅ MIG NU! DOM SER MIN KAMP, VILJA och MOTIVATION! Jag är oändligt tacksam över mina änglar..

 

(my heroines)

"ett under att ni ser mig

att ni fortfarande ser mig"

 

Tågets avgångstid är nu. Cilia är lokförare och de andra sitter med mig i vagnen. Jag är rädd, vet inte vart vi är på väg någonstans. Det enda jag vet är att nu är jag I ALLA FALL PÅ VÄG..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0