Att spela schack med sig själv

Allt jag söker är temporära kontakter, goda som onda, livrädd att bli avslöjad mina två personligheter, mina två jag, min svarta identitet och min vita identitet. Livrädd för merge. Lilith har ett eget liv med egna vänner och egna tankar, en egen vilja och ett eget jag. Ellen har ett annat, ett eget liv, egna vänner, egna intressen, egna tankar och drömmar. Två liv i en kropp. Dubbelliv, personlighetsklyvd, och jag vill ha det så. Vill leva så, vill inte vara ett, jag är båda två, om jag dödar den ena så dör den andra. "Neather can live while the other survives." Vi är en och jag är två (förmodligen fler men oupptäckta namnlösa skuggbarn).
 
"Hug me or i shall destroy you!" Allt jag vet klart och tydligt är Lilith och Ellen. Det bekräftas mer och mer när jag är uppmärksam på vem som styr mig. Vem som har kontrollen, vem som tänker vissa tankar och känner vissa känslor. Jag kan urskilja dem båda, men aldrig bestämma vem som ska ha kommandot. En ängel och en demon krigar om makten över hela mig, och jag ger efter för en i taget. Jag är delad, svart och vit, ond och god. Jag är två människor och båda är jag. Det har jag insett nu efter alla år av sökande efter mig själv.. (svårt att hitta sig själv när man har två olika sig själv.)
 
Är jag jag nu? Vem har denna insikt om mig och kan se i perspektiv som detta? Är det en tredje person? Kanske är jag i mitten nu? Hon som ser klart, hon som hittar ord, hon som sätter fingret på exakta sanningar? Malice? Alice? Kim? Bente? Susanna? Iisolah? Nelly? Jag? Lilla ego? Baby borderline? Kentidiot? Alice in madness? Malice in borderland. Jag spelar fucking schack med mig själv!
 
Hur som helst, vem jag nu är som skriver har ögonen öppna och granskar perspektiv ovanifrån. Sjuk vs frisk. Psykfall vs normal.
Hur som helst, fan! ..nu tog orden slut.
 
Jag som inte hittat orden på evigheter. Nu är varje mening värd att bejaka och behålla. Jag vet inte när jag hittar orden igen.. Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Ängelbilden ligger här fortfarande, inslagen i sitt numera skamfilade julklappspapper. Ängeln är väl berest, först låg hon på hatthyllan i min bil något år. Därefter hamnade hon 8 svart sopsäck i en kompis garage. Efter något år där så förpassades hon istället till mitt förråd. Därifrån har hon nu rest sig, och tagit sig upp på min hallbyrå. Där är hon i vägen. Vill du fortfarande ha henne?

Svar: va? vem är du? vilken ängel? förlåt att jag inte minns.. hjälp mig hitta dig..
ELLEN

2015-06-14 @ 01:44:48
Postat av: Amanda CL

låter väldigt jobbigt
men bra beskrivet/skrivet!
<3

2015-06-26 @ 17:05:34
URL: http://amandacarlberg.se/
Postat av: Amanda CL

sv: tack så mycket :D
kram på dig <3

2015-06-30 @ 22:54:40
URL: http://amandacarlberg.se/
Postat av: Anonym

Jag är ingen viktig och ingen man kommer ihåg. Det är för många ögon som läser här för att jag ska skriva mitt namn. Men för några år sedan skickade jag en bild till dig på en ängelplansch, och frågade om du ville ha den. Sen kom något annat emellan och den blev liggandes. Har inte haft hjärta att slänga den, men den lever farligt nu, för jag lever farligt. Vill du ha den så kommer den med Posten. Du får gärna ta bort mina två inlägg här när du läst detta, vore snällt.

2015-07-01 @ 01:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0